DOLAR
19°C
Cuma Yağmurlu
16°C

James Webb, vefatın eşiğindeki yıldızı fotoğrafladı

James Webb Uzay Teleskobu, vefatın eşiğindeki bir yıldızın fotoğrafını çekmeyi başardı.

15.03.2023 16:08
0
A+
A-

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı’nın (NASA) Avrupa Uzay Ajansı (ESA) ve Kanada Uzay Ajansı (CSA) ile ortaklaşa geliştirdiği James Webb teleskobu, 25 Aralık 2021 tarihinde muvaffakiyetle fırlatılmış ve yörüngesine yerleşerek çalışmalara başlamıştı.

Eskiyen Hubble Uzay Teleskobu’nun yerine geçecek James Webb Uzay Teleskobu, Güneş sisteminin ötesinde keşfedilen yeni gezegenlerde hayat olup olmadığını araştırıyor.

James Webb, vefatın eşiğindeki yıldızı fotoğrafladı

James Webb Uzay Teleskobu, mevtin eşiğindeki bir yıldızın fotoğrafını çekmeyi başardı.

“Açmış bir kiraz çiçeği” üzere mor renkte parıldayan gaz ve toz bulutunun, yıldızın üst katmanlarında bulunan unsurlardan oluştuğu ve mevti öncesinde uzaya dağıldığı belirtildi.

Webb’in kızılötesi kameraları, 15 bin ışık yılı uzaklıktaki devasa sıcak yıldızın mevti öncesinde uzaya püskürttüğü gaz ve toz bulutunu yakaladı.

Bilim insanları, bu safhanın yalnızca kimi yıldızlarda görüldüğünü ve yıldızın “süpernova” denilen patlamayla vefatından evvelki son safha olduğunu açıkladı.

Gözden Kaçmasın James Webb, en soğuk buz bulutunu keşfetti Haberin Detayları

NASA, Yay (Sagittarius) Takımyıldızı’nda bulunan ve “WR 124” olarak da bilinen yıldızın, Güneş’ten 30 kat büyük olduğu ve şimdiye kadar uzaya Güneş’in kütlesinin 10 katı husus püskürttüğünü açıkladı.

Hubble Uzay Teleskobu’nun da daha evvel yıldızın bu safhasının fotoğrafını çektiği fakat manzaranın, Webb’in yakaladığı ayrıntıları içermediği, gaz ve toz bulutunun “bulanık bir ateş topu” üzere göründüğü belirtildi.

ETİKETLER: , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.