DOLAR
33,9480
EURO
37,5156
ALTIN
2.750,18
BIST
9.456,51
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
30°C
İstanbul
30°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Parçalı Bulutlu
29°C
Cumartesi Az Bulutlu
27°C
Pazar Hafif Yağmurlu
24°C
Pazartesi Çok Bulutlu
24°C

Adres değişikliği nereden ve nasıl yapılır? İkametgah (adres değişikliği) için gerekli evraklar ve detaylar!

Adres değişikliği ile ilgili ayrıntılar son periyotta gündeme gelen hususlardan birisi oldu. Geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan seçimlerin 14 Mayıs’ta yapılacağı sinyalini vermişti. Mart ayına girilmesiyle birlikte seçim tarihinin yaklaşması ikametgah değişikliği süreçlerini hareketlendirdi. Nüfus müdürlükleri üzerinden de yapılabilen bu süreç e-Devlet adres değişikliği bildirim ile de gerçekleştirilebiliyor. Pekala, Adres değişikliği nasıl yapılır? İkametgah değişikliği için gerekli evraklar neler?

Adres değişikliği nereden ve nasıl yapılır? İkametgah (adres değişikliği) için gerekli evraklar ve detaylar!
02.03.2023 17:36
0
A+
A-

Türkiye gündeminin en değerli hususlarından birisi olan 2023 seçimleri için kısa bir müddet kaldı. Adres değişikliği ya da ikametgah değişikliği ile ilgili süreçler de son periyotta artışa geçti. Bilindiği üzere oy kullanmak isteyen şahısların yaşadığı yeri Nüfus Müdürlüğüne bildirmesi gerekiyor. Yakın vakitte taşınan ya da öteki kente yerleşen bireyler adres değişikliği randevusu alıyor ya da süreçleri online olarak gerçekleştiriyor. e-Devlet ikametgah değişikliği süreci, adres değişikliği için gerekli dokümanlar üzere tüm ayrıntıları haberimizde derledik.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ (İKAMETGAH) NEREDEN VE NASIL YAPILIR, GEREKLİ DOKÜMANLAR NELER?

Adres değişikliği Nüfus Müdürlüğü ya da e-Devlet üzerinden kolay kolay gerçekleştirilebiliyor. İkametgah olarak da bilinen adres değişikliği için Nüfus Müdürlüğüne adres değişikliği bildirimi yapılabilir. Bunun için de şayet taşınılan adres daha evvel öbür biri tarafından beyan edilmişse, elektrik, su, doğalgaz ve telefon faturası üzere dokümanlara gereksinim olacaktır. Lakin beyan edilen adresin boş konut olması halinde, rastgele bir evrak istenmez.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ E-DEVLET ÜZERİNDEN NASIL YAPILIR?

e-devlet üzerinden de adres değişikliği (ikametgah değişikliği) yapılabiliyor. e-Devlet üzerinden değişiklik yapabilmeniz için öncelikle sisteme şifreniz ile giriş yapmanız gerekiyor. Akabinde karşınıza gelen sayfadaki “Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım.” Ve “Kendim ve birebir konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım.” Seçeneklerinden size uygun olanını işaretleyip, taşınma tarihi kısmına geçin.

Tüm bilgilerin doldurulmasıyla birlikte sonraki sayfada adres bilgileri talep edilecek. Yerleşim yeri ve/veya başka adres seçimi için, “Adres Bul” düğmesine tıklayınız. Adres seçim ekranı açılacaktır. Açılan ekrandan bildirimde bulunacağınız adresi seçiniz. Bu süreci de tamamladıktan sonra bildirim metodu olarak taşınabilir imza, elektronik imza ve SMS ile doğrulama seçeneklerinden birisini seçiniz.

Mobil ve elektronik imza operatörler tarafından sağlandığı için SMS ile doğrulama daha erişilebilir bir formül olacaktır. Akabinde ilerle tuşuna bastıktan sonra cep telefonuna gelen doğrulama kodunu sayfaya girip tescil sürecine geçiş yapabilirsiniz.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.